Peugeot 208 1,2 L 100 CP 205 Nm Automatic8 la drum

Noua generație vine să o înlocuiască pe cea lansată în 2012 (cu facelift in 2015). Avem acum un motor Diesel de 1.5 BlueHDI de 102 CP sau un benzinar de 1199 cmc în 3 cil. setat la 75, 102 sau 131 de CP.  Există, desigur, și versiuea electrică e-208 de 136 CP pe care am testat-o la finele anului trecut. Acest comentariu se află și pe coloana sonoră a următorului videoreportaj. Vă invit să îl urmăriți, după care puteți revedea datele și fotografiile (care nu se regăsesc în videoreportaj).

Benzinarele au cutie manuală în 5 sau 6 trepte, dar pot fi cuplate și la o transmisie Automatică în 8, singura de acest tip. Motorul BlueHDI de 1.5 L și 102 CP este cuplat la o transmisie manuală in 6 trepte indiferent de gradul de echipare (14.345-17.500 EUR + TVA).

Dar lista de prețuri începe cu 11.771 EUR + TVA (14.009 EUR cu Toate Taxele Incluse) pentru versiunea Puretech de 75 CP, benzinar, Norma de Poluare EURO 6.3 și are,  la polul opus, benzinarul de 131 CP, transmisia Automatică în 8 rapoarte la 19.900 EUR + TVA sau 23.681 EUR, TTI, în versiunea de echipare de top, GT. Există așadar un singur motor pe benzină de 1199 cmc (setat la 75, 102 sau 131 CP) și, de asemenea, un agregat Diesel, de 1.5 L și 102 CP.

La o analiză de piață rezultă că, față de Peugeot 208, Skoda Fabia și Mazda 2 costă mai puțin, Ford Fiesta este sensibil mai ieftină iar Renault Clio puțin mai scump, la aceleași variantă de putere și echipare, desigur. VW Polo și DS3 trec drept mult mai scumpe.

Concesionarul local acorda 3 discounturi specifice momentului: 1.350 EUR discount de Linie, 1.350 EUR discount RABLA 2021 și 207 EUR ECO BONUS, ceea ce face suma reducerilor să fie de 2.907 EUR, aplicată la prețul final, TTI.

Modelul testat este benzinarul de 1.2 L, 100 CP la 5500 rpm, 205 NM la 1750 rpm, cu Transmisie Automatica în 8 rapoarte, 15.725 EUR + TVA, la care se adaugă opționale în valoare de 1.330 EUR (camera video în spate, scaune față încălzite, încărcător Wireless, roata de rezervă de dimensiuni normale și regulator de viteză adaptiv cu funcție Start-STOP, pornire fără cheie). După aplicarea discounturilor, amintite deja, se obține prețul final, TTI, de 17.136 EUR

Dintre echipamentele existente m-aș opri la sistemul de sonorizare cu comenzi audio pe volan și mufa USB, 6 boxe care sună extrem de bine pentru un echipament standard, nu se mai justifică nici un fel de tuning personalizat – acoperă toata gama de frecvențe sonore.  Ecranul tactil, sensibil la atingere, de 7 inch, iese în evidență și este intuitiv, ușor de folosit, iar pentru navigație este posibilă conectarea unui telefon inteligent IOS sau Android care să asigure ghidarea GPS.

Pentru motorul de 1,2 L în 3 cil am remarcat funcționarea liniștită în sistem Automatic, funcționarea devenind chiar sportivă după o scurtă perioadă de acomodare. Pentru a deveni agresivă se poate activa funcția Manual, caz în care schimbarea automată se face foarte târziu, în zona roșie, iar comportamentul rutier devine de-a dreptul brutal. Face față cu succes la un stil de conducere sportiv, de performanță, schimbarea treptelor fiind posibila fie cu ajutorul padelelor din spatele volanului fie în sistem automat de avarie, în zona roșie. Producătorul s-a gândit să ofere inclusiv un tuning de sonorizare interioară, iar la activarea modului SPORT se aude un sunet caracteristic modelelor cu pretenții sportive. Modul Sport acompaniat de apăsarea butonului M, care face trecerea spre modul manual, secvențial, este maximum posibil. Acolo se observă foarte bine cuplul motor (205 NM), care intră la turația de 1750 rpm și puterea (100 CP) la 5500 rpm. Pe toată această plajă e spectacol!  

Cuplul motor de 205 NM se înțelege foarte bine cu transmisia. Etajarea e bună, treapta a 3-a acoperă necesarul pentru traficul urban iar schimbarea în modul Automatic Normal nu se simte.

Radu Micu: mai multe abordări similare pe site, la Oglinda Retrovizoare