Despre noi

Născută pe durata Salonului Auto de la Frankfurt, IAA 2001, anticipând cumva elanul deplin  al industriei de  automobile ce avea să vină, emisiunea automobilistică de radio despre mașini  OGLINDA RETROVIZOARE  a  devenit foarte repede Prima Emisiune Radio care vă arată știrile.
Atunci, în 2001, internetul nu era nici pe departe atât de dezvoltat cum este acum, paginile de internet se numărau pe degete iar lumea automobilului fremăta în așteptarea unor vremuri bune.

iaa2003_01iaa2003_02iaa2003_03 …iaa2003_05

Oglinda  Retrovizoare a f ost la  început  o  emisiune de  nișă, a  primit  25 de minute  după  radiojurnalul  orei 16:00 la Radio Timișoara fiind realizată exclusiv de Radu Micu, redactor la același post de radio din 1991 (când scria, în paralel, la revista Top-Auto, al cărei redactor șef era Eugen Cocea, iar cei doi fuseseră colegi de Liceu la actualul Colegiu Tehnic Henri Coandă – Liceul Industrial Numărul 1, al Fabricii de Autoturisme din Timișoara, acolo unde s-a născut primul AFML: Automobil de Foarte Mic Litraj Fabricat vreodată în România, Lăstun).

dacia500mondial2004_02 … mondial2004_05 … mondial2004_10
La scurtă vreme de la inițiere, când încă nu se împlinise prima sută de emisiuni, durata avea să crească la o oră și emisiunea a fost pusă în războiul audiențelor, seara de la ora 7 când începeau toate jurnalele de știri ale televiziunilor. A fost singura metodă de a ține trează audiența! S-a convenit repede că oamenii iubesc nu numai mașinile pe care le conduc sau la care jinduiesc, dar devorează și informațiile despre ele.

Ani de zile emisiunea a rămas fixată în grila de programe Lunea de la ora 19:00, apoi, când știrile de televiziune căpătaseră o anvergură mult prea mare, publicul a cerut mutarea emisiunii la ora 20:00 – atunci, cu filmul de seară, emisiunea auto a putut lupta ușor. A fosta sistată mereu de pagina de internet, poate modestă față de rigorile actuale de vremea fotografiilor comerciale nu venise încă. Cum spuneam, grație suportului de pe internet, a devenit prima emisiune auto care vă arată știrile!
Se vorbea la radio despre mașini iar publicul era chemat pe site să și vadă realitatea. A început astfel, poate mai târziu, fenomenul videoreportajelor, din care a rezultat primul puiuț: autOnOva, emisiune de televiziune difuzată la TeleEuropa Nova Timișoara (difuzată fără încetare sâmbătă la ora 14:00, cu 1, 2 sau chiar 3 reluări în zilele de luni, marți și vineri, în funcție de grila de programe și interesul publicului).

 iaa2005_04 …iaa2005_05iaa2005_06iaa2005_01

Canalul de youtube înregistrase peste 3 milioane de vizionări în 2005, premergător emisiunii de televiziune, iar pierderea acestuia continuă să fie cel mai mare regret editorial. Nimeni nu știa pe atunci că seccondary eMail adress avea importanță atât de mare iar adresa de backup a fost anulată pentru că a intrat într-o competiție nefericită a virușilor. Din păcate, asta a atras și ștergerea completă și irmemediabilă a contului de youtube. Cu toată corespondența purtată, prin care s-a încercat reactivarea acelui cont, răul fusese făcut iar contul a rămas o amintire.
Perioada care a urmat este insignifiantă, faptul că există ACUM milioane de vizionări nu se compară cu acea perioadă. Atunci era greu să atragi atenția, iar canalul de youtube Oglinda Retrovizoare reușise din plin. Încă de la început (2001) echipa de realizare formată din Radu și Rodica Micu deveniseră prezențe constante la marile saloane auto europene: Paris și Frankfurt. Erau vizitate an de an, cu 2-3 săptămâni alocate aprofundării contextului, exponatelor, saloanelor, orașelor și industriilor care făceau locomotiva economiei europene. Din când în când, grație invitațiilor lansate de Dacia, Renault și Porsche România existau vizite la Geneva pentru salon, iar apoi, când și această locație devenise un fel de teren propriu, a fost patentată o rețetă clară a succesului. Drumul până la Geneva se făcea mereu cu mașina (proprie sau primită pentru testare), iar cazarea se făcea la Annecy/Annemace sau Bonneville în Franța, unde tarifele de cazare au fost și au rămas mult mai suportabile decât exclusivistul cartier general al Națiunilor Unite.

iaa2005_12 …iaa2005_14lansare_altea_01lansare_altea_09

Paradoxal, ultimele două participări la salonul elvețian au fost realizate împreună cu o echipă de studenți veniți să facă practică la Radio Timișoara și pentru 2×4 dintre ei avea să fie cea mai frumoasă perioadă a vieții lor. Au realizat interviuri la standurile mărcilor de la PalExpo, au realizat Standup-uri printre mașini și au văzut efectiv cum se face vitrina industriei de automobile. Termenul de Paradoxal se explică prin faptul că după 2010 industria auto a încetat să mai fie ce era iar bugetele de publicitate și marketing se tot restrângeau, așa încât auto-finanțarea rămăsese unica soluție. Dar și asta făcea parte din schema testelor grilă ale studenților la Comunicare și Relații Publice! Povestea continuă! La orizont, Salonul Auto de la Geneva, în martie 2017!

mondial2004_07 …mondial2004_08mondial2004_09mondial2004_015

0734-227717 (vdf) * 0744-876084 (org) * 0766-411681 (tlk)