Se intră greu dacă ești înalt și nu gimnast. Plafonul e cumva coborât iar podeaua ridicată, din alte rațiuni decât accesul. Dar, cu siguranță, cine-și ia, se acomodează ușor cu asta.
Am avut motorul de 1,2 L 3 cil. benzinar de 130 CP. Bună treabă, mai ales că vine legat la o transmisie automatică/secvențială cu padele în 8 trepte. Padelele intră însă doar pe transmisia manuală.
Am găsit lista de prețuri recomandate la importator, e 22.729 EUR cu toate taxele incluse. La acest nivel se fac toate observațiile, la asta ne raportăm.
Anvelopele de 215/60 R17 ajută mult la aspectul impozant.
Selectorul modului de condus e remarcabil. Am testat ECOnomic, Normal și Sport. Trei mașini diferite, poate primele două destul de asemănătoare. Dar la cuplarea modului SPORT face ca un leu biciuit. Și motorul ăsta mic are un sunet vulcanic, imi amintește de V6. Sigur că nu geme chiar așa, doar îmi amintește de asta.
La primele două moduri de condus mi-am dat seama că a îmblânzit bestia din mine. Rulează lin, face frumos, nu cere să fie birjărit. La un moment dat eram tentat să mă las depășit de o furgonetă până i-am văzut sigla. M-am uitat scurt la turometru, am apăsat să simtă ce vreau, a opus un pic de rezistență dar m-a ascultat și am demarat fără să trec pe SPORT. Ascultă și pe normal, dar își arată personalitatea. Pe SPORT rupe lanțu’!
Nu mi-a plăcut că n-am conecat decât 1 telefon mobil din cele 3 încercate și, culmea, nu era telefonul meu ci al unui prieten chemat să mă ajute. Nici nu știu ce telefon avea, mi-a spus doar că e Android Mi. Ăsta prespun că era versiunea de soft, nu modelul în sine. Eu am încercat cu SGS Note 9 dar nici nu-l vedea la Bluetooth și nici nu a acceptat cablul original luat de pe noptieră. Așa că am pus telefonul sub bord, să ruleze o navigație la care apoi nu m-am mai uitat, nefiind în planul vizual.
Nici la sistemul de InfoTainment/Touch Screen nu m-am prea dumirit, deși am lăsat motorul să meargă vreo 2 ore în gol să încerc una și alta. Nu se poate face asta decât cu motorul pornit, altfel avem un ecran negru și inert.
Am instalat o aplicație dedicată conectării unui smartfone la My Peugeot 2008, am creat un cont, l-am activat voinicește după care telefonul știa viteza medie cu care s-a mers și consumul mediu pe 7 zile, dar eu voiam fix invers. Să știe bordul tot ce e pe telefon, gen navigare și așa. N-am reușit singur, voi cere opinia specialiștilor. Ideea e că e necesară o doză mare de abilități tehnice pentru a face multe din minunile știute de modelul ăsta. Bag mâna în foc că peste jumătate din cei care au cumpărat mașina nu știu nici un sfert din câte știe să facă. Simt nevoia să aflu și să găsim o modalitate de a face să fie știut. Că e păcat. Mașina face lucruri minunate, dacă i se cere.
Loc destul în față și suficient în spate. E loc pentru împins scaunul șoferului, bancheta spate nu va avea de suferit. Iar bordul 3D face spectacolul să fie complet. Milioane de culori, tonuri, metamorfoze… Când i se pare că mașina din față e prea în spate (… 😀 ) se face portocaliu și spune că e periculos. Poate părea că arată ca un pom de Crăciun dar trebuie să atragă atenția. Și face asta.
Se zice că are Line Assist și că face urât dacă ieși din bandă fără să semnalizezi. Mie nu mi-a făcut urât, iar servodirecția este foarte bună, rigidă, cu un ”feel” zdravăn. Iar volanul de curse mi-a mers la suflet (și nu doar atunci când am dat cu genunchii în el încercând să intru ca-n barcă). Volanul turtit poate fi ținut de sus și manevrat ca-n filme.
Sistemul de Cruise Control Adaptiv e remarcabil, dar nu voi afla niciodată dacă ar fi oprit la căruța care, la un moment dat, rula nepăsătoare în fața mea. Eu n-am avut stomac să las mai mult decât mi s-a părut mie că nu reacționează. Până acolo a fost OK, s-a resemnat în spatele unor șoferi de duminică și a rulat liniștit în spatele lor până au dispărut într-o parte sau alta sau până am semnalizat eu depășirea și am tras de volan stânga. Una dintre manevre mi-a dat de gândit: la un moment dat, înainte de a ajunge la jumătatea mașinii depășite, s-a apropiat din față o mașină care pe semne gonea venind spe mine. Drum cu 2 două benzi, desigur. Am lăsat-o să văd ce face dar eram arici: n-a frânat, n-a accelerat. Dacă eram eu la pupitru acceleram.
A fost relativ OK, dar m-am întrebat ce ar fi fost dacă ar fi înțeles pericolul la jumătate? Ar fi frânat? Pfu… De accelerat peste norma de 101 km/h n-avea voie. Viteza maximă pe drumul respectiv era de 100. Ăla din față avea sigur 130/140… Hm… N-am să știu niciodată dacă sistemul ăsta se răzgândește vreodată. În rest a frânat la un moment dat până a oprit complet, mașina din față a încetinit și a oprit să facă la stânga, peste axul drumului. Rulam tot cu 101 km/h în spatele lui, de fapt l-am ajuns din urmă că el rula mai încet. Dar mașina a oprit complet și când am avut șosea liberă a luat-o din loc firesc, fără să fac eu nimic. Transmisia automatică ajută în acest caz. Dar la un moment dat, pe drum între localități, cum rulam eu cu 101 km/h, am văzut căruța, partea haioasă e că drumul era destul de vălurit. Apărea și dispărea în zare, când pe cocoașă când sub ea. Am fost atent ca un arici și chiar am încercat să o las să văd ce face. Ca în cazul virajului la stânga pe care vi l-am relatat. Ei bine, am cedat primul, am tras de volan stânga, cu semnalizare, așa că mașina mea n-a schițat niciun gest. Să o fi lăsat mai mult? Nu am riscat, era prea nouă și-n fond căruțașul nu știa ce făceam eu. Așa că… am abordat calea pacifistă. Dar am ajuns așa, activ, la o trecere la nivel cu calea ferată, fără barieră. Aici mi-am dat cu palma peste frunte. Urma o curba la stânga, dar de frânat n-a frânat până mult prea târziu. Sigur că, fiind acolo, am frânat eu. Apropos, frâne excelente. Foarte bune! Dar… în această conjunctură ce face mașina așa zis autonomă? Și asta, care n-a făcut nimic, și viitoarele mașini autonome pe care vrea Musk și ce știu eu mai cine să le vâre pe șosele. Spuneți-i să documenteze asta, trecerile la nivel cu calea ferată din România, semnalizate sau nu de niște pioni de plastic puși pe axul drumului. Că, la autonome, se presupune că fac ele tot. Să facă și asta! Sau poate o să facă Elon pasaje denivelate, că nu se riscă nici el…
Radu Micu (in pegătirea întâlnirii cu 208e)
Oglinda Retrovizoare la Radio Timisoara
www.ogr.ro
www.radiotimisoara.ro
www.facebook.com/radu.micu.tm/
0744 876084