Ferrari experimentează umilinţa

Silverstone, England. 11-13 May 1950. Guiseppe Farina (Alfa Romeo 158), 1st position, leads Luigi Fagioli (Alfa Romeo 158), 2nd position, action. Ref-Motor 779_40. World Copyright – LAT Photographic

Echipa de Formula 1 Ferrari analizează posibilitatea de a concura pe viitor în campionatul nord-american de automobilism IndyCar, a anunţat conducătorul scuderiei italiene, Mattia Binotto, citat de Reuters.

Binotto a declarat ca noul plafon bugetar pentru echipele de Formula 1, stabilit la 145 milioane de dolari începând din 2021, va duce la concedierea personalului, iar producătorul italian de automobile explorează alte opţiuni pentru a se asigura că angajaţii săi îşi vor păstra locul de muncă, deşi pe un teren diferit.

Plafonul bugetar a fost stabilit iniţial la 175 milioane de dolari, dar unele echipe au dorit o limitare mai apropiată de 100 milioane de dolari, pentru a se asigura că acest sport va supravieţui crizei generate de pandemia de coronavirus.

‘Ferrari simte multă responsabilitate socială faţă de aceşti angajaţi şi vrem să fim siguri că pentru fiecare dintre ei va exista un loc de muncă pe viitor’, a mai spus Binotto, într-un interviu acordat postului Sky Sports Italia.

Din acest motiv, am început să evaluăm programe alternative şi confirm că ne uităm la IndyCar, care este în prezent o categoria foarte diferită de a noastră. La Ferrari ne-am structurat bazându-ne pe bugetul aprobat anul trecut (175 milioane dolari), iar o viitoare reducere reprezintă o provocare importantă, care va conduce inevitabil la revizuirea personalului, structurii şi organizaţiei’, a mai spus oficialul grupării de la Maranello.

Americanul Mario Andretti, unul dintre cei patru piloţi din istorie care au câştigat titlurile de campion atât în Formula 1, cât şi în IndyCar, a declarat săptămâna aceasta că şi-ar dori să o vadă pe Ferrari în IndyCar, atât ca furnizor de motoare, cât şi în calitate de constructor de şasiuri.

Binotto a spus, totodată, că Ferrari priveşte cursele de anduranţă ca pe o altă opţiune, având în vedere şi alte competiţii. ‘Vom încerca să facem cea mai bună alegere’, a conchis responsabilul Ferrari. Formula 1 freamătă la gândul că ar putea pierde astfel unul dintre reperele sale majore, dacă nu chiar CEL MAI IMPORTANT. Fără Ferrari, Formula 1 va arăta altfel, nu se ştie cum dar cu totul altfel. Şi poate va şi dispărea, tocmai pentru a nu-şi devora principala realizare, începută în era Juan Manuel Fangio, campion mondial cu Alfa Romeo (1950), Mercedes-Benz (1954-1955), Ferrari (1956) și Maserati (1957). Sau chiar cu Enyo Ferrari, care a fondat scuderia în 1929. Formula 1 a început în 1950, primul titlu revenind lui Giusepper Farina, cu Alfa Romeo.
Scuderia Ferrari și Alberto Ascari a dominat sezoanele 1952 și 1953, înainte ca Juan Manuel Fangio să își treacă în cont patru titluri mondiale consecutive, pilotând pentru Maserati, Mercedes și Ferrari.