Noul Volvo S90 ridică ştacheta!

Am văzut Volvo S90 la SAB 2016. E succesorul clasicului S80 şi are aproape 5 m lungime (4,96, cu 6 cm peste BMW Seria 5, 3 peste Audi A6 sau 4 peste Mercedes E Classe). Am definit astfel competiţia categoriei premium.
Preţurile pornesc de la 45 de mii de EUR (Dieselul de 150 CP este cel mai ieftin şi oferă trransmisia manuala în 6 rapoarte). Ceva mai târziu va fi lansată şi varianta de familie, break, preţurile fiind cu aproximativ 3000 EUR mai mari. Pentru versiunea mai puternică pe motorină (190 CP) se cer 2000 EUR în plus.Aproape că au eliminat sensul intrării în gamă… Iar concurentele Audi şi BMW costă mai puţin! Măcar Mercedes e mai scump…
Practic însă e greu de făcut o echivalare a modelelor comparative, atâta vreme cât găsim la unii producători funcţii pe care ceilalţi nu le au. S90 oferă de exemplu faruri cu LED în standard (funcţie pentru care BMW cere 2260 EUR la Seria 5) sau Cruise Control Activ (1198 EUR la Clasa E) dar nu oferă airbaguri pentru bancheta spate, ceea ce A6 oferă deja în standard!
In 2017 se aşteaptă varianta plugin hibrid a gamei S90 cu autonomie de 45 km dacă e să ţinem cont de valorile valabile acum şi puterii declarate de 407 CP. Va deveni astfel cel mai tare hibrid de pe piaţă. Bateria se reîncarcă în 3,5 ore până la 100% la o priză de 240 V. Din 2019 va fi disponibil S90 totalmente electric.
Al treile motor Diesel dezvoltă 235 CP şi vine cuplat cu transmisia automatică în 8 rapoarte, cea care la versiunea de 190 CP este doar opţională.
Există şi 2 benzinare, de 254 şi 320 CP, ambele cuplate la automatica în 8 rapoarte.

Motoarele sunt în 4 cil, monobloc, arhitectura fiind de 2 L.

Leave a Reply