Tehnologia face pași mari înainte; Timișioara e în Liga Mondială!

Am spus-o de atâtea ori: meseriile de azi nu mai seamănă cu cele învățate la facultate.
Continental investeste in tehnologia laser in fabrica sa de productie a tevilor de aer conditionat din Timisoara. Suntem așadar fericiți să știm că tonul dezvoltărilor se dă chiar aici, acasă la noi. Nu știu când va înțelege societatea că avem o mină de aur care produce… acum și aurul este de altă natură. Se vorbește mult despre industrie, oamenii au adesea tendința să spună că nu mai acvem, uitând că au în ograda lor piloni de mare anvergură ai industriei mondiale. A devenit practică obișnuită să se ignore adevărul atunci când nu intrigă. Dar oare Good News/No News e by default?

Producția de țevi de aer condiționat este pregătită să livreze clienților produse sudate prin tehnologie laser. Poate veți fi tentați să spuneți, ca de atâtea ori: “Așa, și?” Reținem deocamdată că investiția se ridică la peste 2,1 milioane de EURO. Dacă ar fi o bagatelă, credeți că ar arunca cineva pe fereastră o sumă atât de mare?
Tehnologia este prietenoasă cu mediul: presupune consum mai mic de resurse iar emisiile de CO2 sunt reduse drastic. Asta poate că nu e de sorginte locală dar… e clar că facem parte din prima ligă a gestionării transformărilor? E clar!
„Echipa din Timișoara a transformat această provocare într-un proiect inovator de succes“, spune Maik Niewoehner, director general Contitech România.

Instalația laser dedicată sudării tubulaturii pentru sistemele de aer condiționat ale mașinilor a fost dezvoltată de o echipă din cadrul fabricii din Timișoara; are la bază tehnologie laser de top și poate suda conectori pentru toate tipurile de linii de climatizare, inclusiv ventili de umplere. Conceptul nu a fost gândit doar pentru producția de serie, ci și pentru activități de cercetare-dezvoltare în domeniul sudării cu laser.

Silviu Oană, inginer de proces în cadrul Contitech România spune că cele mai importante beneficii ale tehnologiei laser sunt oprirea poluării apei și reducerea spațiului de producție. Silviu este chiar șeful echipei care a dezvoltat procedura.

„Înlocuind sudura clasică, în care folosim flacără, cu cea laser, eliminăm consumul a 700.000 de litri GPL pe an. Acest consum ar genera o temperatură de 50 de grade în hala de producție și o emisie de 420.000 m3 de dioxid de carbon (CO2) în atmosferă. Datorită noului proces, nu mai este necesară răcirea halei de producție prin intermediul sistemelor de aer condiționat și este diminuat astfel consumul de energie electrică“, adaugă Silviu Oană.

Procesul sudării cu laser este semnificativ mai rapid prin comparație cu cel tradițional. Piesele rezultate sunt reci și pot fi procesate imediat, fără a fi necesari timpi de răcire. Prin urmare, nu mai este consumată apa necesară răcirii pieselor, iar spațiul în hala de producție este mai bine organizat și mai curat datorită acestui proces.

Echipa din Timișoara a transformat această provocare într-un proiect inovator de succes. Este doar începutul. Până la finalul anului, vom pune în funcțiune alte două mașini cu laser, pregătite să livreze produse de cea mai înaltă calitate clienților noștri din întreaga lume, a declarat Maik Niewoehner, director general Contitech România.

Niewoehner lucrează în cadrul Continental de peste 18 ani, unde a ocupat diferite poziţii de conducere în mai multe locaţii ContiTech din Germania. Înainte să preia managementul ContiTech Timişoara, Maik Niewoehner a ocupat funcţia de director economic al unităţii de producţie din Oppenweiler, Germania, fiind în acelaşi timp responsabil pentru departamentele Finance & Controlling din locaţiile ContiTech la nivel global.

Investiția în tehnologia laser depășeste 2 milioane de euro.
Fabrica din Timisoara, deschisa în 2002, este una dintre cele șapte fabrici Continental din România. Aici se produc țevi pentru sistemul de aer condiționat al mașinilor, pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului, dar și curele de transmisie și de distribuție. Anual, in unitatea de productie din Timișoara sunt fabricate aproximativ 24 de milioane de piese.