Audi e-tron GT
Textul de presa in original
Ingolstadt/Los Angeles, November 28, 2018 – Audi e-tron, the third: The brand with the four rings is presenting one of the stars of the 2018 Auto Show in the movie capital Los Angeles. With the electric powered Audi e-tron GT concept a four-door coupé is making its debut as a show car. The volume-production counterpart is set to follow in around two years.
The next electric Audi is being launched, following in the footsteps of the Audi e-tron SUV and the Audi e-tron Sportback slated for 2019.
This time with a flat-floor architecture that provides for exciting proportions and a low center of gravity. 434 kW (590 hp) ensure performance fit for a sports car. The torque is transferred to the wheels via the quattro permanent all-wheel drive with torque vectoring, as you would expect for such a dynamic Audi. The performance subsidiary Audi Sport GmbH is responsible for subsequently transforming the car into a volume-production model.
Inspiration drawn from the wind tunnel: design and body Flat, wide and with a long wheelbase – those are the proportions of a classic Gran Turismo. And the Audi e-tron GT concept reflects these with its 4.96-meter (16.3 ft) length, 1.96-meter (6.4 ft) width and 1.38-meter (4.5 ft) height. The lightweight body of the four-door coupé is manufactured using a multi-material construction. Here you have a roof section made from carbon along with numerous aluminum components and supporting elements made from high-strength steel. The technology for this automobile was developed in close collaboration with Porsche. Design and character are packed full of unmistakable Audi DNA.
Varianta cu adaptare personala
Am fost chiar curios sa vad ce pregateste Audi si cum se prezinta concernul german peste ocean, stiut fiind faptul ca acolo a inceput, pentru Grupul VAG, totul. A fost, sa ne aducem aminte, mai intai Toyota, care a pierdut cote de piata imediat ce a devenit Numarul 1 mondial in
planul vanzarilor, pentru ca, vezi doamne, masinile japoneze, altfel atat de fiabile, nu se mai opreau cum trebuie si mai faceau si multe alte mascari.
Pe urma VW a inceput sa triseze, desi e clar pentru toata lumea ca cifrele sunt identice in industria auto si daca unul triseaza, ca sa ajunga la aceleasi performante, toti ceilalti fac la fel.
S-a dat vina pe Diesel, in prima instanta, apoi s-a nuantat vinovatia, in sensul ca nu e chiar motorina vinovata, sau cel putin nu cea folosita de vapoare sau de tractoare. Dar aia e cea mai proasta, iar masinile folosesc o motorina mult evoluata. Am zis ca o vor lasa-o balta, pana apar cu adevarat electricele. Iar acolo e din nou falsa problema bateriilor. Daca ar avea nevoie de ele, le-ar face. Dar pe cata vreme bogatii lumii controleaza puturile de titei si se mai descopera altele, sansele noastre de a prinde penuria adevarata de combustibil solid micsorandu-se categoric, industria nu va vira spre electricitate. Poluarea poate sa mai astepta.
Iata-ne deci la standul Audi de la Los Angeles. Nemtii prezinta acolo e-tron GT ca pe o foarte mare scofala, desi e clar ca nu-i decat varful unui aisberg care se afunda la loc.
Un coupe in 4 usi: va ramane show car deocamdata. Germanii practica abstinenta in America daca vine vorba sa castige bani. Dar macar show vorsa fie lasati sa faca.
Se spune deja ca la anul vine un e-tron SUV pe urma un break destinat noilor americani de moda veche.
E o bestie care dezvolta 590 de cai putere, de parca americanilor de maine asta le va lipsi. Veti vedea ce schimbari de legislatie vor aparea, in virtutea carora de multe ori va fi impus mersul cu spatele ca sa nu se faca ce stiu eu ce accidente cauzate de viteza. Deocamdata exista o singura treapta pentru marsharier. Sau rukvers, na, ca vorbim despre germani.
Cuplul bestiei beneficiaza de sistemul quattro, deci ambele punti lucreaza. Exista si convertizor de cuplu, macar asa, sa se faca legatutra intre un viitor nesigur si un trecut fabulos.
Si daca va fi sa iasa pe sosea din stadiul astra de schita, atunci subsidiara Audi Sport GMBH trebuie sa dea verdictul final si sa spuna clar ce fel de bestie se elibereaza ca volum de serie.
Jos, lat si lung: asa, probabil, va fi, daca va fi sa fie. Pentru ca asa trebuie sa fie GT-urile. Bine, in sus ar putea merge mai mult, dar Audi invata din greselile trecutului facute de VW: lasa inaltimile pentru viitorul SUV.
Prototipul are plafon din carbon iar sasiul inglobeaza multe elemente din Aluminium sau otel special. Tehnologia de la bord a fost dezvoltata impreuna cu inginerii de la Porsche. Care vor avea si ei, in scurta vreme, avioanele lor.
Design-ul este in ADN-ul marcii. La acest capitol nu s-a cerut opinia nimanui. E ca si cum mama s-ar certa cu tata cum va arata copilul in cea de-a 3/a luna de sarcina deja. Iar masina asta nu prinde stirile de la ora 5 oricat de repede s-ar misca!