Chevrolet Corvette ZR1 (MY 2018)
Gama ZR a brandului american Chevrolet (din familia General Motors, unul dintre cei 3 mari de la Detroit alături de Ford și Chrysler) este cel mai puternic dintre toate modelele Corvette. Și asta e ceva! O nouă linie va fi disponibilă din martie 2018 dar disponibilitatea europeană este îndoielnică. Pe de o partre este greu de ținut evidența locurilor unde poate fi pusă în valoarea iar asumarea responsabilității constructorului este și mai greu de obținut. Se va vinde în Ameica și nu va fi încredințată chiar oricui dorește. Pe de o parte pentru că simpla pornire presupune violarea legislației (de fapt, nu de drept) iar faptul că modelul există se datorează nu doar posibilității de a fi realizat ci mai cu seamă componentelor de marketing și promovare. Este lesne de înțeles că nu oiricine face publicitate (fie și așa) brandului Corvette sau chiar instituției GM.
Vorbim despre un coupe de 4,49 m lat de 1,97 și înalt de numai 1,23. Puntea spate este activă și, dacă nu știi ce să faci, te aruncă afară de pe șosea la prima curbă.
Curios, dar poate și așa se explică faptul că este un model special, transmisia este manuală în 8 rapoarte. În America puțini știu să mânuiască o cutie manuală. Îlși prind urechile imediat ce pornesc (am mai spus asta). Dacă reușesc să miște agregatul sau numai să ardă cauciucul (burnout).
ZR1 are la bază platforma celei de-a 7-a generații de Corvette, anterior fiind oferite 3 modele: Stingray, Grand Sport și ZR6. Primele 2 au motor V6 de 466 CP (LT1), cel de-al 3-lea este cu aceeași arhitectură dar cu alt soft, oferind 659 CP (LT4). ZR1 vine cu următorul reper, LT5, un derivat al versiunii precedente, plus un supecharger îmbunătățit, și sistem de injecție dublă pe cilindru. Dezvoltă 766 CP și atinge viteza de top de 366 km/h. Este cel mai puternic model Corvette realizat până acum. Concurența este formată din F12berlinetta (741 CP), McLaren 720S (720 CP), Porsche 911 GT2 RS (700 CP) și Lamborghini Aventador S (740 CP). Este o ligă selectă.
ste firesc așadar ca ZR1 să aducă și îmbunătățiri de design față de modelele cu performanțe mai slabe (deși termenul este forțat). Dar aerodinamica își cere drepturile. Prizele de aer ies în evidență, Kirk Bennion, șeful echipei de design, afirmă că ”noile linii, care par de aspect, au menirea de a ghida aerul exact acolo unde trebuie să ajungă și îl îndepărtează din zonele unde curenții de aer nu au ce să caute”.
Se oferă astfel 2 pachete aerodinamice. Pachetul de bază (și acesta este cel la care se referă specificația de viteză maximă) beneficiază de un spolier spate redus în dimensiuni (este cel din imagine). Acesta oferă lui ZR1 cu 70% mai mult suport decât are Z06 în configurația de bază. Varianta îmbunătățită are un spoiler mai mare, așa cum se vede în imagine. Legenda este de prisos, fiind evident unde avem varianta mai mare, care este ajustabil din interior și are, desigur, funcția de adaptare automată. Viteza de vârf este mai mare dar nu ni se dau detalii. Cu această funcție, ZR1 este cu 60% mai eficient aerodinamic decât versiunea de bază. În această configurație, mai există anumite eleroane și tușe de design aproape impreceptibile dar teribil de eficiente.