Ingenuously Continental (ed. 3/2017)

Ingenuous: copilăresc, naiv, deschis la învățare
Ingenious: orgininal, creativ, inventiv
Ca să nu creadă cineva că am confundat termenii…
===================================

Transcript reportaj

Christian von Albrichsfeld, Director General Continental Romania

Ingeniously Continental se afla la editia a 3-a in 2017 incercand, probabil si de aceasta data fara prea mult succes, sa gaseasca tineri destoinici sa se implice in ingineria automobilelor autonome, a celora care se conduc singure. Studenti de la Politehnica au beneficiat de asistenta de specialitate de la compania care s-a transformat urgent in cel mai mare angajator din Romania, la bataie cu Dacia. Dar nivelul de specializare este foarte mare si, din pacate, tinerii se lasa asteptati.
Veti vedea eforturi ale celor mai bine intentionati dintre ei, dar pana la ivirea unei oportunitati de angajare mai e mult.
Tinem pumnii stransi companiei in continuare, situatia este aceeasi la jurnalistica si stiinte ale comunicarii: dar numai cei care mai spera pot dispera!

La inceputul evenimentului, in cadrul caruia 8 echipe si-au pus masinutele pe traseu, am vazut prezentarea studentilor si a sperantelor cu care au pornit la drum. Aceasta parte a decurs in general foarte bine. Asa cum am mai spus, tinerii sunt frumosi.

I-am solicitat un interviu in exclusivitate domnului director, pentru ca am mai avut surprize vazand nivelul intrebarilor puse de ziaristi. Am tras doar cu urechea ca sa vad daca nu cumva sunt in contratimp dar nu eram. Christian von Albrichsfeld a fost invitat sa descrie evenimentul, sa spuna cati tineri participa, de unde, ce trebuie sa faca si in ce scop final. Daca asta trebuie sa se ceara unui director de tara al Companiei Continental WW inseamna ca am trait degeaba.

Continental isi desfasoara activitatea la toate nivelurile de implicare si dezvolta multe produse in aceasta directie.

Referitor la masinile autonome, stradania de acum este mentinerea directiei si alegerea caii bune de urmat.
Se implementeaza comunicarea masinilor intre ele.
Masina alege partea de sosea pe care sa mearga si se uita sa vada ce se intampla in jurul ei, cum va interactiona cu celelalte masini.
Trebuie sa franeze sau sa accelereze, citeste semnele de circulatie, le interpreteaza corect si ia decizia corecta.

L-am rugat sa aleaga cea mai interesanta misiune pe care o au in lucru.
Spune ca nu exista neaparat un domeniu primordial. Le abordeaza pe fiecare treptat. Identificare, comportamentul, intelegere semnelor.
Apoi e faza a doua, masinile nu trebuie doar sa observe ci sa si analizeze: masinile din fata si cele din spate.
Poate aceste functii exista in multe masini obisnuite, acum le combinam si facem demersul sa fie sigur pentru punerea in practica a sistemului in ansamblul sau.
Intelegerea semafoarelor este de asemenea importanta. Gradual ne apropiem de momentul in care masinile vor porni singure la drum.

A spus gradual. L-am rugat sa dea o notam, de la 0 la 10, cat suntem de aproape de momentul in care masinile vor porni singure pe sosea.
De exemplu sa vina sa ne ia.

Un coleg tocmai i-a dat o descriere inspirata. A spus ca, daca lasam acum pe autostrada o masina moderna, din clasa premium, se va comporta ca si cum cel de la volan ar fi beat. Dar s-ar descurca! Franeaza, accelereaza, mentine banda si evita tamponarea, chiar accelereaza cand este posibil. Acest nivel este atins deja. Dar in tarficul urban este altceva.

Se poate presupune ca pe autostrada nu exista prea multe elemente de perturbare a traficului. Orasul este cu totul altfel. Acolo este haosul.
Copii se joaca, scapa mingea pe drum, multe asemenea exceptii se iau in considerare si masinile trebuie sa decida instantaneu daca trec peste o groapa de canal sau opresc pentru ca va fugi copilul dupa catsel.

Masinile autonome gandesc si ele diferit fata de cele cu sofer…
Sigur ca da. In aceasta faza masina trebuie sa opreasca daca trebuie, sa aleaga drumul iar prin 2025 vom fi mai aproape de lansarea automobilului autonom pe autostrada. Referitor la orase, este o chestiune care ia mai mult timp. Inca nu ne apropiem de asa ceva.

L-am rugat in final sa ne vorbeasca despre colegii lui din Romania, stiind ca ii place aici la noi.

Sunt cu totii foarte mandrii sa poata lucra aici in slujba automobilului si sa faca parte din echipa mondiala. Sunt 600 de oameni angrenati in viziuni despre viitor. Electromobilitatea este un domeniu foarte provocator. Plus ca fac multe lucruri pentru masinile de astazi. Schimbarea se va face pas cu pas.

I-am multumit mult si am asistat apoi la spectacol, dar la final nu am aplaudat tare. Va las sa vedeti, fara comentarii. Nici pe studentii de la jurnalistica si stiinte ale comunicarii nu i-am certat prea tare. Fiecare face ce poate. Cum poate. Cat poate.

Automobilele conectate, acesta este genericul eforturilor de anul acesta. Masinile autonome trebuie sa se observe intre ele si sa dea prioritate de dreapta. Repet, in acest moment exista multe masini autonome pe soselele lumii si se comporta impecabil. Pwentru asta e nevoie de oameni, la acest nivel de calificare trebuie sa se implice studentii iar Christian von Albrichsfeld, Director General Continental Romania poate doar sa spere ca la un moment dat studentii se vor apuca de invatat temeinic. La nivel de joaca sunt agreabili, dar viata are de la ei alt fel de pretentii. Acest fel de viata.