Concluzii după prima zi de salon

Nu e în regulă!

Asta ar fi concluzia mea după o primă vizită printre exponatele salonului deschis până duminică lângă Prater. Nu e bine să vezi un model SEAT la 60 de mii de EUR, chiar dacă în banii ăştia intră şi o trotinetă. Electrică. Cine vrea una, şi-o cumpără pe care o place, nu pe care o găseşte pitită-n portbagaj. Nu de alta da nu poți lua Tarraco mai ieftin fără trotinetă. Şi nici nu ți-o ia de acolo dacă pe tine te enervează ideea sau trotineta. Tarraco e OK. Ce excede e pe lângă!

Pe urmă, am văzut atâtea clone că începe să-mi fie drag de chinezi. Concernul VAG e în continuare campion la capitolu’ ăsta. Auzi, dacă nu e să fie cu sigla unui brand şi cu numele aferent, n-are cum să fie altfel cu sigla strâmbă. Şi nu e vorba că aşa fac şi alții. Francezii de la Peugeot le calcă pe urme şi pun o marcă celebră la răscruce de drumuri. Opel e din ce în ce mai departe de ceea ce a fost şi ar fi trebuit să fie.

Tot la capitolul “Ce-o fi-n capu’ lor?” e VW cu cele două dubițe stranii. Asta le trebuie lor sau linişte-n grup?

Şi nu-mi mai place că Mercedes face în continuare VAN-uri. Microbuze mici dar încăpătoare. De ce? Pun motoare cu limitator? Cum se țin, altfel, pasagerii şi de ce? Nu are noimă. Logic ar fi să vedem doar Mercedes-uri cu două locuri! Poate chiar monoposturi. Pentru că oricui nu conduce i se face rău şi varsă! Asta e legea corpului. Aşa e normal. Deci atunci de ce VAN?
Închei seria punctelor slabe cu o neutralizare: japonezele Vienei. Greu de intuit ce anume vor ele acum. Suzuki, Mitsubisi, Nissan, Toyota, Subaru… duc luptă grea cu europenele (poate cu excepția Honda, unde e cel puțin remiză). Chiar dacă au baze solide aici. Vin dintr-o altã lume. Vor fi, aşa cum sunt, neînțelese. Şi e păcat!

PS: Despre cele bune, în povestea viitoare!