Tesla Motors va renunța la 4.100 de angajați, conform CNBC, restructurarea fiind ”dificilă, dar necesară”. Tesla a avansat rapid în ultimii ani, ceea ce a dus la redimensionarea companiei. Dacă în trecut a avut sens, acum situația nu se mai justifică”, spune Elon Musk. Tesla are 46.000 de angajați, iar disponibilizarea unui porocent de 10% n-ar deranja atât de mult dacă de la începutul acestui an nu ar fi fost angajaţi de 2 ori mai mulţi oameni decât vor fi acum daţi afară.
Musk spune că restructurarea nu va afecta producția Tesla Model 3, rămasă şi aşa mult în urma previziunilor.
Într-un e-mail către angajați, Musk a spus că nu obținerea profitului motivează compania, dar că este nevoie de o reducere a costurilor. În sinea ei, afirmaţia este lipsită de logică. Reducerea costurilor se face pentru maximizarea profitului, dacă nu pentru pedepsirea angajaţilor respăectivi.
El a mai spus că măsura de reducere a numărului de angajați a fost luată acum, pentru a nu mai fi nevoie să fie luată și altă dată.
Rămân la opinia că, dacăp tăcea, filozof rămânea. Şi în particular vreau să spun că n-am avut, personal, niciodată încredere în construcţia numită Tesla Motors.
Se spune că aceasta nu a obținut niciodată profit în istoria sa, dar toate speranțele sunt legate de Model 3, care va ajunge curând la o producție de 5.000 mașini/săptămână.
Musk a mai spus că se așteaptă ca Tesla să obțină profit în al treilea trimestru, dar mulți analiști se îndoiesc că va fi posibil. Pentru că, luată ca atare, disponibilizarea de personal nu este o soluţie şi nici un colac de salvare. Decât dacă angajarea s-a făcut extrem de nefast. Nici atunci nu este o soluţie aducătoare de profit, cel mult de reducere a unor pierderi foarte mari.