BMW Seria 5 Touring

Automobilele cu sigla BMW conduc in multe clasamente ale clasei premium, ultima adresata oamenilor normali, chiar daca si acestia foarte norocosi, inainte de extravagantele multe pea scumpe ca sa incapa intr-un buget civilizat. Iar Seria 5 regrupeaza autombilele aflate in antecamera sofisticatelor modele din Seria 7, confundata adesea cu nave amiral deci din ce in ce mai putin masini pe 4 roti. Desi par, nu sunt.

Seria 5 Touring este modelul alungit, break-ul, desi m-am intrebat adesea de ce trebuie atata spatiu la felul in care trebuie sau poate fi condus un teuton cu sigla alb-albastra. Fireste, spatiul este doar o aparanta, breakul nu depaseste 5 m lungime asa ca si modelul din care deriva. Dupa ce va fi prezentat la salonul auto de la Geneva din Martie 2017, vanzarile vor demara la vara.
Volumul portbagajului creste cu 40 L si pot fi transportate mai usor obiecte lungi, cam asa e ratiunea de a fi a Seriei 5 Touring.
Ca sa fie bizareria completa, precedentul model de acest fel, prezentat in 2013, are capacitatea portbagajului mai mica numai cu 10 L. Deci chiar nesemnificativ. Bine totusi ca le-a iesit mai mare. Ce s-ar fi facut daca iesea mai mic?
Principalele contracandidate sunt Mercedes E Klasse Estate, Audi A6 Avant, Volvo V90. Dintre toate, modelul concernului Daimler Benz are volumul cel mai mare al portbagajului, 640L.
Revenind la bavarez, subliniem ca exista un buton care asigura rabatarea completa a banchetei spate, caz in care volumul devine alarmant de mare: 1700 L.
De asemenea, poate fi deschis numai parbrizul lunetei, asta daca se doreste plasarea unor obiecte lungi cum sunt schiurile de exemplu. In lumea buna, nu cara nimeni mobilier cu break-ul ca-n cascadorii rasului din Romania aului 1987. 1998 am vrut sa spun. Sau 2187, nu mai stiu exact.
Suspensia este pneumatica deci foarte confortabila, ceea ce ar transforma transportatul pianului intr-o placere sigura. Dar ma tem ca pianele se asambleaza fix pe scena pe care urmeaza sa fie folosite, altfel trebuie asiduu acordate mereu. Plus că na, nu se poate schimba o cutumă de fiecare dată când un constructor premium scoate un model, oricât de lung și atractiv ar fi el.
La data apariției vor exista 4 motoare, 2 benzinare (530i de 252 CP si 540i cu xDrive de 340 CP, acesta fiind cu tracțiune integrala xDrive cum am amintit). Există și 2 agregate pe motorină, 520d de 190 CP si 530 d care dezvoltă 265 CP, tracțiunea fiind fie pe puntea spate fie integrală).
Transmisia este automatica in 8 rapoarte, iar cea mai slabă versiune Diesel poate acomoda și o transmisie manuala in 6 rapoarte, arhaică. Dar este un opțional pentru cei care vor neapărat să o facă în stil ancestral. La plăcerea de a conduce mă refer!

Leave a Reply