Apare Mahindra KUV!

Mahindra KUV gata de drum

Dorința de a pune pe piața europeană modele ieftine, robuste și fiabilă e foarte veche. Însăși Dacia a eșuat să ofere mașina de 5000 EUR, mulțumindu-se în schimb să ofere lăudatul Logan de două ori mai scump. Rigorile pieței europene fac regulile jocului, degeaba vor producătorii să facă rabat. Duster-ul nu mai intră în discuție, este doar un SUV mai ieftin(chiar face jocurile unuia!).
În această cheie primim informația că indienii de la Mahindra fac și ei ceva în acest sector (sunt cei mai tari priducători de pe piața respectivă, una cu un potențial enorm dar nu se știe exact în ce direcție se va dezvolta).

 

Dacia DUSTER 2018 (comparativ)

KUV (dar cuv ați fi vrut să-i spună? 🙂 are 3,7 m lungime față de 4,3 m cât are Dacia Duster), 1,73 m lățime (1,8 la Duster). Înălțimea (1,65 la KUV și 1,7 la Duster) e cam mare proporțional cu lățimea diferențiază clar modelul față de concurență și aduce cumva aminte de proporțiile Damas-ului, chiar dacă este cu totul altceva. Este oferit cu un singur benzinar de 83 de Cai Putere, cuplat la o transmisie manuala în 5 trepte.
Aproape că se impune întrebarea cum l-au putut poziționa pe scala prețuilor exact acolo unde începe Dacia Duster (10,400 EUR față de 10,800 EUR cât costa un Duster fără niciun fel de discount (preț de catalog), EURO6, 114 CP, 1600 cmc. Pe bune?!
Se spune despre KUV că este suficient de bine echipat (pentu prețul lui) și destul de spațios (raportat la gabaritul lui). Comparat cu un SUV normal n-are cum să iasă spațios. Poate doar comparat cu indienii, care sunt mici de statură. Dar noi povestim modelul pe care ei vor să/l vândă în Europa. Vor.

 .

Garda la sol de 17 cm poate fi un avantaj. Dar Duster-ul are 20 de cm garda la sol iar Mitsubishi Otlander 21,5 cm (nu că ar concura, luăm drept reper) .
Cel mai scump KUV (se cheamă K8) costă 11,750 EUR, dezvoltă viteza maximă de 148 km/h, pretinde că s-ar mulțumi cu 7,5 l/100 km în regim urban și 6,2 l/100 km regim combinat. Emisiile de CO2 sunt de 146 gr/km iar motorul respectă normele EURO6 altfel nu s-ar putea vinde pe continentul nostru.
Acestui fapt i se datorează și multe dintre opțiunile pe care indienii se laudă că le oferă: n-aveau cum să facă altfel. E musai. De asta și costă mult mai mult modelul european decât cel indian (sau pentru piața locală).
Rezervorul este de 35 de L iar portabagajul este de 243 L cu ambele rânduri de scaune montate (Dacia Duster are 475 la motorul de 1,6 L).
Nici la dinamică nu face față (115 Nm KUV față de 156 NM Duster cu motorul corespondent). Dar motorul KUV-ului (1,2 L) este în 3 cil, ceea ce îl punem într-o altă lumină. Blocul motor și cilindri sunt realizați însă din Aluminium.
La un moment dat, cu mulți ani în urmă (exista încă emisiunea TV autOnOva: 2007-2013) Renault avea proiecte comune cu Mahindra. Oare nu cumva KUV are la bază o platformă Renault din acea vreme? Nu ar fi exclus, dar e o simplă speculație.