Boss-ul Continental trage frâna de mână: ”Stați că nu e chiar așa!!!”

După ce, ani de zile, omenirea și-a pus TOATE speranțele în mobilitatea electrică, reprezentanții ei cei mai de seamă fac un pas înapoi!

Articol scris de Radu Micu, redactor de specialitate auto, realizatorul emisiunii Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001

”Doar mașinile electrice nu sunt suficiente: trebuie combinate tehnologiile de propulsie pentru atenuarea schimbărilor climatice!” Cel mai important om al unuia dintre cei mai importanți furnizori de servicii din lumea auto, CEO-ul Continental AG, Dr. Elmar Degenhart, solicită o discuție deschisă despre tehnologiile necesare pentru reducerea emisiilor de CO2 din traficul rutier.

Se vorbește despre soluția miraculoasă: găsirea combinației potrivite! Motoarele cu combustie internă foarte eficiente au dovedit că pot face parte din ecuație. Așadar să nu le eliminăm (cel puțin nu încă!)

Guvernele care interzic tehnologia de ardere internă nu sunt pe calea potrivită! Ei bine da, iată o afirmație curajoasă menită să răstoarne supozițiile și să dea apă la moară scepticilor. Războiul tehnologiilor nu este întotdeauna drept. Fotografiile care însoțesc acest articol au fost realizate  cu ocazia vizitei făcute la Timișoara de , Dr. Elmar Degenhart, despre care am spus și atunci că este cel mai puternic om al planetei care a vizitat orașul nostru. Și îmi mențin această afirmație. Informațiile din articol sunt cuprinse într-un Comunicat de Presă al companiei Continental pentu care, de asemenea, mulțumim frumos. Ne face plăcere să știm că jucăm într-o ligă mare. Cea mai mare!

Provocarile electrificarii
===================

Berlin-Timisoara, 16 noiembrie 2017. Președintele consiliului executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, a cerut o dezbatere deschisă despre tehnologia necesară pentru reducerea emisiilor de CO2 din traficul rutier. La “Automobilwoche Kongress” din Berlin, el a spus că „mobilitatea electrică este doar o parte a soluției. Pentru a atenua schimbările climatice în mod eficient, avem nevoie de o combinație de sisteme de antrenare electrică, sisteme formate din motoare Diesel curate, combustibili sintetici neutri din punct de vedere climatic și celule de combustie“. El a spus că guvernele care interzic tehnologiile cu combustie internă nu aleg calea cea bună, mai ales că ”acceptarea noilor tehnologii în randul consumatorilor nu poate fi aplicată prin mijloace politice”.

In ceea ce privește generarea de energie electrică, Dr. Degenhart a adăugat: „Contribuția mobilității electrice la atenuarea schimbărilor climatice este în mare masură dependentă de modul în care este generată electricitatea și de amprenta de carbon. Sistemul electric are un avantaj clar față de motorul cu combustie internă în ceea ce privește emisiile de CO2. Dar nu trebuie ignorat MODUL CUM SE OBȚINE ELECTRICITATEA. Și, chiar și așa, ponderea vehiculelor electrice în flota globală crește relativ încet, prin urmare, acestea vor avea efect asupra emisiilor de CO2 doar pe termen lung“.

In același timp, Elmar Degenhart a subliniat și cât de important este pentru industrie și guverne să colaboreze: „Reglementările tehnologice sunt contraproductive. Este mai mult datoria industriei de a investi în tehnologiile care ne permit să respectăm reglementarile de mediu. Intervenția guvernelor care nu au cum să se priceapă la asta e neavenită.  Prin urmare, este mai ințelept ca guvernele să susțină cercetarea și dezvoltarea inovațiilor necesare și să stabilească un cadru de încredere pe termen lung în acest sens“.

Provocarea reprezentată baterii : miliarde de euro necesare investițiilor
==========================================================

Elmar Degenhart vede competiția tehnologică și comercială a dezvoltării bateriilor ca pe o provocarea extremă în condițiile unei eventuale lansări rapide a milioanelor de vehicule electrice în termen scurt. „De exemplu, în momentul de față nu avem tehnologia potrivită. Aceasta înseamnă că acumulatorii de astăzi nu îndeplinesc cerințele pentru a permite vehiculelor electrice să intre pe piață. În plus, trebuie să investim miliarde de euro în crearea unei capacități suficiente a bateriilor“, a explicat Degenhart.

De exemplu, dacă mașinile electrice ar reprezinta aproximativ 70% din toate autoturismele și vehiculele utilitare ușoare în 2050, necesarul de investiții al industriei ar fi extrem de mare, poate chiar nesustenabil. Pentru a crea cantitatea suficientă de stocare a bateriei, ar fi necesar să avem în jur de 165 de fabrici de baterii, fiecare cu o productie anuală de 40 de ore gigawatt. Pe baza prețurilor de astăzi, acest lucru ar necesita o investiție de aproximativ 500 de miliarde de euro.

 

Cererea de energie și materii prime nu va împiedica mobilitatea electrică
===========================================================

Producerea, încarcarea și reciclarea sistemelor de baterii ar însemna o  generare a aproximativ 2.500 terawatt de energie suplimentară. Acest lucru ar echivala cu aproximativ o zecime din cererea globală de energie la nivel mondial. Este copleșitor, singura șansă fiind viitoarele procese de generare a energiei electrice. Generatoarele de astăzi nu ar face față.  Acelasi lucru este valabil si pentru cererea de materii prime – în special de litiu si cobalt – din care, teoretic, există suficiente cantități disponibile dar nu și infrastructura de extracție corect dimensionată. In acelasi timp, Degenhart a subliniat problemele legate de rezervele de cobalt, dintre care unele sunt situate în regiuni instabile din punct de vedere politic.

 

Viitorul este generos: numai unii sunt bine pregătiți să/l înfrunte pentru schimbare
===================================================================

Degenhart vede compania sa ca fiind pozitionată ideal pentru viitorul sistemelor de propulsie: „Ne confruntăm cu entusiasm și încredere, cu provocarea schimbării tehnologiilor de propulsie și a modului de gândire al oamenilor, chiar cu un alt fel de a folosi mașina.

„Suntem cu toții responsabili pentru mediul nostru înconjurător. Până la urmă, deciziile pe care le luăm astăzi vor determina modul în care noi și copiii nostri vom trăi în destul de scurtă vreme. Să ne lăsăm provocați așadar!“, a concluzionat strategul celui mai important furnizor de soluții și componente auto prezent în România. Plăcerea este cu atât mai mare cu cât cartierul general este în Banat, aici, la Timișoara!

Foto jos: Dr. Elmar Degenhart , alături de managerul Continental România, Christian von Albrichsfeld