Renault Captur

Mașina Anului 2021 în România, eveniment superlativ organizat de APAR: Asociația Presei Auto din România. Radu Micu, Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001 este membru al juriului național. Jurizarea va avea loc după sesiunea de testare națională din 9 decembrie 2020, la Academia Titi Aur. Până în ziua votării vor fi disponibile prezentări similare pentu toate cele 7 candidate.

Aceeași versiune dar cu motorul mai slab costa cu aprximativ 1500 EUR mai puțin, dar economia nu se justifică. La bani și mai puțini există Ford Puma, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona, dar prețul mai mic se regasește în echipamente standard mai puține. Iar economia nu e mare.

Revine dictonul care le cere oamenilor să știe exact ce vor în momentul în care își cumpără mașină. Numai așa pot alege bine pentu ei. Iar ceilalți îi invidiază oricum.

Pentru Captur e disponibil și motorul Diesel de 116 CP, dar a fost gândit și un benzinar de 154 CP, firește, mai scumpe. Se poate comanda și versiunea hibrid benzina/GPL  sau chiar versiuena E-TECH Plug-In de 159 CP care dezvoltă rulaj pur electric pentru 50 de km. Costă ceva mai mult de 30,000 EUR.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Nu există, actualmente, competitor direct: Kia Niro 1,6 PHEV este cu 13 cm mai lung, Jeep Renegade 4XE sau Mini Countryman SE ALL4 sunt mai puternice, mai scumpe și au tracțiune 4×4. Captur nu are.

Versiunea hibrid-electrică pierde 157 L în spațiul oferit de portbagaj pentru gama Renault Captur. Funcționarea este silențioasă: abia la sarcină maximă se aude motorul termic, dar nu într-atât încât să deranjeze.

Încarcarea la maximum a bateriei se face în 5 ore la sistemul de 2,4 kW sau 3 ore la 3,7 kW, conform producătorului.

Propulsia este asigurata de benzinarul de 1,6 L și 91 CP, fără Turbo, și cu câteva ajustări, plus 2 motoare electrice (20, respectiv 50 CP), care lucrează, ambele, ca generatoare iar cel mare popate fi și propulsor independent. Motorul electric poate propulsa modelul separat sau împreună cu alt motor, depinde ce regim de putere este necesar și gradul de încărcare disponibil. Viteza maximă atinsă în regim pur electric este de 135 km/h. Bateria care le deservește are o putere crescută, de  9,8/7,5 kWh iar priza de încărcare este în partea din dreapta spate, la fel ca priza de alimentare actuală pentru benzină sau motorină.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Tabloul de bord arată distanța care mai poate fi parcursă în mod electric și cât timp e necesar pentru reîncărcarea completă.

Revenim la modelul de bază Renault Captur, benzină sau Diesel. Transmisia poate fi manuală în 5 sau 6 trepe sau automatica, dublu ambreiaj, în 7 trepte. Tracțiunea este față, dar constructorul nu exclude realizarea unui sistem 4×4 în viitor. De ocamdată nu l-a dotat. Nu există selector pentu controlu/setareal stabilității.

Benzinarul de 101 CP, în 3 cil, nu are filtru de particule. Restul motoarelor sunt în 4 cil. și au filtru de particule (mai mult, versiunea Diesel are un reductor catalitic AdBlue). În afară de versiunea E-TECH, toate motoarele au Turbină. Panoul de bord este complet diferit de prima generație și similar cu modelul Clio 2019. Materialele sunt de calitate mai bună iar informația este mult mai complexă și mai bine structurată. Ramâne raportată, firește, la nivelul de echipare ales.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Sistemul multimedia este de generație nouă cu ecran de 7 sau 9,3 inch și se conectează la google, gestionând astfel inclusiv funcții de trafic și navigare. Se numește EASY LINK și este compatibil Android Auto și Apple CarPlay. A rămas valabilă funcția de mutare față/spate a banchetei, plaja fiind de 16 cm (a crescut cu 4 cm). Volumul portbagajului este de 422 L cu bacnheta spate împinsă complet în spate și respectiv 536 L la punctul opus (la Diesel, din cauza rezervorului AdBlue, portbagajul oferă 406 la 520 L).