Ford bagă cox pe Curent Alternativ

Încă de la primele semne ale electricării auto am avut rezerve referitoare la cadenţa şi ritm. Nu pricep ce ne ia atâta! Atunci când a înventat primele sale modele, Ferdinand Porsche avea în cap motoare electrice, dar nu găsea soluţii de stocare suficient de viabile. Aşa a apărut benzina, mai apoi motorina. Dar au trecut de atunci peste 100 de ani şi 2 Războaie Mondiale; în rest, am bătut pasul pe loc? Să fim serioşi.

Ford anunță un nouă versiune electrificată: Kuga Full Hybrid (FHEV), cu o autonomie de până la 1.000 Km. Pe baza funcției de autoîncărcare, calculatorul comută automat între propulsia benzină-electrică și cea pur-electrică pentru o experiență de condus desăvârșită și o autonomie de 1.000 Km. Să fim bine înţeleşi, vorbim despre o maşină cu motor electric susţinut de motorul termic pentru a ajunge la 190 CP. Propulsia electrică beneficiază de încărcarea oferită de benzinar şi, la nevoie, acesta se concentrează şi asupra propulsiei!

Sistemul sofisticat de propulsie hibridă de 190 CP oferă confort maxim, nefiind nevoie de cablu pentru încărcare. Nimic nu se poate încărca peste noapte sau într-un anume interval de timp. Simularea schimbărilor de viteză (motorul electric nu are nevoie de cutie de viteze) și tracțiunea integrală inteligentă, opțională, oferă o experiență de condus încântătoare. Ceea ce mi se pare fabulos este că motorul electric intervine atunci când este solicitat să de un boost propulsiei, după care se întoarce la încărcarea bateriei.

Bateria de 1.1 kWh este alimentată automat atât de motorul pe benzină de 2.5 litri, cu ciclu Atkinson, cât și prin utilizarea unei tehnologii de încărcare regenerativă la frânare sau coborâre în pantă. Energia stocată alimentează un motor electric pentru a spori performanța, pentru a îmbunătăți consumul de combustibil al motorului pe benzină sau pentru a oferi o experiență de condus pur electrică. Kuga Hybrid comută automat, fără ezitare, între configurațiile de putere în funcție de modul de condus ales: combină un sistem de propulsie electrificat cu opțiunea sofisticată Ford All-Wheel Drive.

Confortul oferit de autonomia de aproximativ 1,000 de Km rivalizează cu cel oferit de motoarele pe motorină. Plus că, din acel moment, la capătul autonomiei, se alimentează cu benzină şi… maşina este iar cu plinul făcut!

Motorul de 190CP beneficiază de funcția de simulare a schimbărilor de viteze pentru transmisia de tip serial-paralel. Tehnologia este concepută cu rolul de a imita schimbările familiare de viteză a unei transmisii automate convenționale pentru o experiență la volan cât mai autentică.

Acesta este unul dintre cele 17 vehicule eletrificate pe care Ford urmează să le ofere clienților din Europa înainte de sfârșitul anului viitor.

Kuga Hybrid produs în Valencia, Spania, se alătură modelelor Plug-In Hybrid și EcoBlue Hybrid pentru a face din Kuga cel mai electrificat Ford produs vreodată; 3 din cele 17 vehicule electrificate Ford vor fi disponibile până la sfârșitul anului 2021.

Sistemele avansate de baterii litiu-ion ale Kuga Hybrid sunt, de asemenea, asamblate la uzina din Valencia, după o investiție de 24 de milioane de euro într-o nouă linie de asamblare de ultimă generație pentru a sprijini strategia de electrificare asumată de Ford în Europa.

Un lucru e cert: de acolo de unde se uită acum la noi, Ferdinand Porsche freamătă liniştit. Ne-am întors la vorbele sale, cu propulsia electrică. Doar că ne e mai greu să renunţăm (încă) la rezervele de ţiţei disponibile.