Parisul, intre + si – Infinit

Saptamana viitoare ne jucam de-a masinile la Paris.

Mercedes va expune B-Class, iar BMW arata noul Z4
Asa cum se va vedea in comentarii si imagini de la fata locului, salonul parizian e mai mult un loc de joaca pentru constructorii francezi. Casele germane vor fi rezervate, ca și japonezii, italienii sau americanii. Rezervate, dar nu absente.
Porsche de exemplu duce la Paris Macan facelift iar Audi se laudă cu… A1, dar duce și alte membre ale familiei actuale. Peugeot pune reflectoarele pe eLegend, un prototip bazat pe legendarul 504 coupe. Renault face act de prezență și va insista pe ce va fi să fie viitor în industria auto franceză. A te gândi la orice altceva e păcat.

Prima editie a salonului (Terrace of the Jardin des Tuileries) a avut loc in 1898 iar cele 232 de modele expuse (!) au atras aproximativ 140,000 de vizitatori. Erau vehicule, nu neaparat modele de automobile, in 1898… Dar anii erau altii. 110 ani mai tarziu, in toamna anului 2008, Salonul Auto de la Paris atragea 1,432,972 de vizitatori. Si, din nou spun: anii erau altii. Acel record va fi greu de atins ori doborat.
Marele soc abia acum vine: 11 marci lipsesc de la salon. 11. Iar asta inseamna ca managerii s-au prins ca nu are rost sa arunce cu bani pe cata vreme nu li se intoarce de acolo mai nimic. Francezii, cum spuneam, se lauda acasa la ei, nemtii o vor face-o la anul la Frankfurt iar ceilalti… sa-si faca un salon important numai al lor. Exista Tokio, Barcelona, Detroit, Milano…
Sa vedem cine a spus pas la Paris:
Bentley, Bugatti, Mazda, Ford (!!!), Subaru, Mitsubishi, Nissan, Infiniti, Fiat, Opel (!!!), Volvo, si… VW (!!!!!!) lipsesc de pe Sena.
Sa fim seriosi, lista absentilor estompeaza catalogul celor prezenti:
Audi, BMW, Citroen, Hyundai, Kia, Lexus, Mercedes, Peugeot, Renault, SEAT, Skoda, Toyota.
Matematic e egalitate, 12-12. Dar la capitolul greutate, absentii puncteaza dublu!